Українські правоохоронці вилучили майже 700 тисяч гривень у шахраїв TikTok

Правоохоронні органи України провели успішну операцію із виявлення та вилучення майже 700 тисяч гривень у групи шахраїв, які ошукували користувачів популярної платформи TikTok. Зловмисники вигадали схему, за якою обіцяли громадянам легкий прибуток за участь у вікторинах, організованих у TikTok, вводячи людей в оману та незаконно заволодіваючи їхніми коштами.
Про це розповідає NewsWeek
Вилучені кошти та подальша доля арештованих активів
Вилучені у шахраїв гроші – 4 тисячі доларів США та 532 тисячі гривень – були передані в управління Національного агентства з розшуку та менеджменту активів (АРМА). Загальна сума, яка надійшла на депозитний рахунок агентства у гривневому еквіваленті, становить 698 тисяч гривень. Ці кошти було арештовано в межах кримінального провадження за фактом шахрайства та передано згідно з рішенням Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області.
«Кошти передано в управління АРМА на підставі ухвали Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області, що дозволить їм працювати на економіку та обороноздатність держави».
У Національному агентстві відзначили, що завдяки ефективній співпраці з правоохоронними органами по всій країні депозитний портфель АРМА продовжує зростати, а вилучені у шахраїв активи починають працювати на користь держави.
Розповсюджені шахрайські схеми та рекомендації для безпеки
Варто зазначити, що схема з «лотереєю» – лише одна з багатьох, які шахраї застосовують у TikTok. Раніше було зафіксовано численні випадки, коли зловмисники під виглядом співпраці виманювали у користувачів не лише гроші, а й особисті дані. Особливу популярність набули пропозиції виконувати прості завдання, наприклад, «ставити лайки на відео», за що обіцяли винагороду. Подібні схеми діють і поза межами України, а замість TikTok шахраї можуть використовувати імена таких відомих брендів, як Amazon, YouTube або великі банки.
Фахівці радять не переходити за підозрілими посиланнями, не передавати особисту інформацію чи реквізити банківських карток навіть для нібито «виплат». У разі отримання підозрілих повідомлень слід одразу блокувати відправника та звертатися до служби підтримки відповідного месенджера або платформи.