Динаміка цін на овочі та фрукти в Україні: які продукти подешевшали, а які подорожчали
Протягом минулого тижня на українському ринку овочів та фруктів спостерігалася різноспрямована динаміка цін. Деякі овочі подешевшали, тоді як інші продукти, зокрема окремі фрукти та ягоди, навпаки, зросли в ціні.
Про це розповідає NewsWeek
Овочі: зниження цін на більшість позицій
Суттєве зниження цін зафіксовано на білокачанну капусту, буряк та моркву. Так, нижня межа цін на капусту знизилася з 9-20 грн/кг до 5-20 грн/кг, буряк – з 8-10 грн/кг до 5-10 грн/кг, а морква подешевшала з 8-12 грн/кг до 6-12 грн/кг.
Червоні томати також демонструють зменшення цінового діапазону: зараз вони коштують від 12 до 40 грн/кг, тоді як минулого тижня ціна коливалася у межах 12-55 грн/кг. Водночас огірки навпаки суттєво подорожчали – з 15-30 грн/кг до 20-40 грн/кг.
Помірне здешевлення спостерігалося на перець Білозерка (з 25-40 грн/кг до 25-35 грн/кг) і пекінську капусту (з 30-35 грн/кг до 25-35 грн/кг). Броколі стало доступнішим: ціна впала з 40-70 грн/кг до 40-55 грн/кг.
Третій тиждень поспіль знижується вартість кабачків. На минулому тижні їх продавали по 6-15 грн/кг, тоді як раніше ціна була 10-17 грн/кг.
“Сильно подешевшала зелена цибуля – зі 100-180 грн/кг до 70-150 грн/кг. Також знизилися ціни на кріп – з 70-150 грн/кг до 70-120 грн/кг, але виросли на петрушку – з 40-100 грн/кг до 60-105 грн/кг та салат – з 30-75 грн/кг до 30-85 грн/кг”.
Фрукти та ягоди: різноспрямований рух цін
У фруктово-ягідному сегменті спостерігаються як зростання, так і зниження цін. Персики подорожчали з 50-100 грн/кг до 50-120 грн/кг, нектарини – з 30-110 грн/кг до 35-140 грн/кг, а сливи – з 18-35 грн/кг до 20-50 грн/кг. Також почали зростати ціни на грушу – з 15-90 грн/кг до 20-90 грн/кг.
Натомість виноград став дешевшим: його ціна знизилась з 50-140 грн/кг до 40-120 грн/кг. Кавуни також подешевшали й коштують 10-17 грн/кг замість попередніх 13-25 грн/кг. Дині стали доступнішими – ціна впала з 25-55 грн/кг до 20-55 грн/кг.
Загалом, на ринку овочів спостерігається тенденція до зниження цін на більшість позицій, тоді як у сегменті фруктів і ягід ситуація є більш різноманітною: частина продукції подорожчала, а інша – навпаки, стала доступнішою для споживачів.