Агропром Актуально Общество Публикации Страна

«Коробка» инноваций к вашему столу, или как на волне коронакризиса построить украинский агростартап

Поделиться

«Коробка» инноваций к вашему столу, или как на волне коронакризиса построить украинский агростартап

До цьогорічної весни аграрії найбільше залежали від погодних примх. Після стількох років потрясінь для вітчизняного бізнесу ніхто не чекав «сюрпризів» з боку пандемії. Серед українських фермерів найбільше постраждали малі виробники овочевої та сезонної продукції. Втративши ринки збуту в результаті карантинних обмежень, багатьом довелося поспіхом пробиватися в онлайн і опановувати нові інструменти в веденні бізнесу. «Будь-яка криза – це час можливостей», підбадьорювали звідусіль оптимісти. Про деякі успішні світові кейси ми навіть читали книги та дивилися у Голлівудському кіно.

Як передає NW, про те, що саме в стресові періоди найчастіше з’являються нові ніші, свіжі ідеї та можливості зрозуміла і Анна Морозова, яка мала досвід роботи з підтримки вітчизняної аграрної продукції. Ідеї об’єднати невеличкого виробника і споживача на онлайн платформі приходили і раніше, але гостра необхідність діяти виникла з перших днів введення карантину в Україні. Багатьох фермерів знала особисто через сферу своєї діяльності.

«Тяжко було усвідомлювати в якому становищі опинився український виробник. З іншого боку, залишилися люди у великих містах без можливості отримати свій пучок вітамінів у найбільш авітамінозний та стресовий час. Тож просто вирішили допомогти фермерам знайти свого споживача, а українців порадувати дарами нашої землі», – згадує Анна.

Отримавши, підтримку від колег та виробників почали діяти. Перші три дні принесли перші плоди: на світ з’явилася платформа «Вітамінна коробка».

«Спочатку ми орієнтувалися на ринок Києва та його околиць. Швидко налагодили адресну доставку, якою пишаємось і зараз. Невдовзі почали отримувати замовлення з різних областей. Розширення асортименту вмісту коробки та залучення до співпраці нових виробників відбувалося динамічно. Якщо на  початковому етапі ми задіювали фермерів з Півдня, яких добре знали завдяки проекту UHBDP, то тепер розширюємо географію  постачальників з різних регіонів. Головний критерій для нас – це якісна і знайома нам продукція. І якщо фермери Півдня вже адаптовані до високих стандартів завдяки, зокрема,  проекту UHBDP і вибудовують усю ланку від вирощення до збуту правильно та мають в наявності усі сертифікати якості, то з іншими областями часом доводиться додатково працювати. Але якщо до нас звернулися і ми побачили, що продукція у них дійсно класна, то ми готові допомагати. Дуже вдячні виробникам за те, що вони ідуть і до нас на зустріч. Наприклад, розробляють під нас окрему упаковку. Оскільки ми маємо на меті знайомити споживача з новими крафтовими продуктами, постійно обновлюючи вміст коробки, то нам потрібне дрібне фасування. Ось «Richoil», що виробляє олію з натуральних рослинних масел нетрадиційної сировини, спеціально для нас розробили скляну тару по 100 мл. І тепер у нас є можливість пропонувати споживачу на вибір 5 олій: гарбузова, кунжутна, гарбузова з часником&базиліком, кунжутна з базиліком&розмарином&орегано, кунжутна з лимоном&базиліком. Або ж усі види набором всього за 220 грн. Тобто це товар, який не купиш отак просто в супермаркеті і не побачиш на ТБ. Відгуки та вдячність наших замовників мотивують нас продовжувати дану стратегію», – пояснює співзасновник проєкту Наталя Гордейчук

Анна Морозова та Наталля Гордейчук

Особливо цікавим кроком засновниць була ідея познайомити споживача не лише з продукцією, а й з тим, хто її виробляє. Так, на сторінці каталогу можна побачити не лише продукт, а й фермера разом з короткою історією його підприємства. Таке знайомство породжує додаткову довіру у споживача. 

Про співпрацю з «Вітамінною коробкою» розповіла Олена Петренко, власниця виробництва пастели з фруктів та овочів «Смак ОК»: 

«З Анною ми познайомилися на одній із конференцій по підтримці малого виробника, організованій американським фондом USAID. На той момент нашу продукцію ми презентували і продавали через соц.мережі. Згодом частину товару закуповував роздрібний магазин. Коли нагрянула криза, замовнику знадобився час, щоб налаштуватися і вийти на онлайн продажі. У цей час співпрацю запропонувала Анна, яка познайомилася з нашою продукцією ще під час першої зустрічі. Вона запитала про наявність сертифікації та реєстрації виробництва.  Після узгодження паперових справ, отримали замовлення на першу партію пастили. Об’єми нас вразили. Півтори тисячі одиниць товару на перше замовлення. Ми змогли оперативно закрити запит, завдяки тому, що самі заготовлюємо сировину. Сьогодні ж на платформі «Вітамінна коробка» ми реалізовуємо 30 відсотків усієї нашої продукції. Ми задоволені!».

«Звичайно, нам завжди цікавий додатковий ринок збуту, і ми радо відгукнулися на пропозицію Анни стати партнерами у даному проекті», – розповідає Петро Григор’єв, засновник «Агроексперт трейд». 

Петро Григор’єв

«Хоч ми і є одними із лідерів виробництва спаржі в Україні і маємо впевнені точки збуту в національній мережі, зацікавлені у різних шляхах зустрічі з кінцевим споживачем. У співпраці з «Вітамінною коробкою» ми реалізували біля 4 відсотків наших обсягів. І це лише за два місяці існування платформи», – підсумовує Олексій Єрмілов, співвласник компанії.

Отже, очевидним є факт, що за час карантину ідея проекту спрацювала. А що ж далі? Виявилося, що організатори до припинення карантинних обмежень були підготовленими. Максимально заявивши про себе від початку кризи, досить швидко спрацювало «сарафанне радіо». Після того як дехто з споживачів навіть перевірив, що ціна на овочі та зелень в коробці нижча за ціну в супермаркетах, рекомендації поширились активніше.

Як правило, в магазинах «фермерська» продукція вже преміальна та брендується з органічним антуражем. Справжні ж фермери дуже рідко досягають полиць супермаркетів та працюють на ринках, частіше гуртових. Часто український виробник не усвідомлює, що продукцію для супермаркету треба готувати і це ємкий процес. «Вітамінна коробка» змогла забезпечити частину такої підготовки, і стала певною мірою переробником.

Лояльність до клієнтів також важлива складова у будь-якому бізнесі. Тут вона проявилася у цікавих акціях, які дають можливості заощадити та в широкому асортименті унікальних товарів. Після двох місяців життя проекту, постачальники почали самі пропонувати новинки та успішно деб’ютувати у каталозі на сайті. 

Наш світ змінюється часом швидше, ніж ми до того готові. Якщо бізнес не розвивається, він помирає. Але стояти на місці зараз вже точно не вийде. Чи під силу адаптуватись малому та середньому агробізнесу в українських реаліях?

«Це наша необхідність і риса українського характеру долати неймовірні складнощі. Колись ми ставали кращими футболістами Європи, наші олімпійські чемпіони дивували в плаванні, боксі, стрибках у висоту, наші літаки й досі недосяжні, а ракети запускають супутники. Чому ми не можемо їсти наші кращі українські продукти? Нам під силу знайти їх і доставити до Вашого столу. Нам усім під силу здобувати кращого, якщо прагнути і працювати, – коментує Анна Морозова, – Запорукою успіху сміливих ідей ми вважаємо віру в себе, довіру до людей. Кожен ранок і кожен схід сонця – це погляд у майбутнє який ми спільно створюємо з вами, друзі. Хіба можна не вірити в наше майбутнє?».

Нагадаємо, раніше NW писал, що згідно з прогнозами, врожай зернових цього року становитиме до 70 млн тонн.

Вікторія КОЗАК


    28 сентября

    Авиакатастрофа Ан-26: ГБР допросили 40 свидетелей и отчитались о расследовании

    Пожары в Калифорнии добрались до знаменитой винодельни Napa Valley

    Lufthansa сокращает более тысячи пилотов

    Национальный антарктический научный центр объявил конкурс по отбору команды для очередной украинской антарктической экспедиции

    Еще 4 кандидата зарегистрировались кандидатами в мэры Киева

    Эрдоган обвинил Армению в эскалации и заявил о поддержке Азербайджана

    Европейские послы одобрили санкции против России за Керченский мост

    “Черные ящики” АН-26 начали расшифровывать, на это понадобится 3-5 дней

    Завтра КСУ рассмотрит конституционность закона о рынке земли

    Кернес официально зарегистрирован кандидатом в мэры Харькова

    В Сумской области пограничники накрыли контрабанду 600 кг красной икры

    Топ-пятерку мировых технологичных гигантов на фондовом рынке США ожидает худший месяц в истории, – Marketwatch

    За 27 сентября потерь на фронте нет – штаб ООС

    Меркель тайно встретилась с Навальным в клинике «Шарите», – Spiegel

    Две страны на Кавказе объявили военное положение. Украина отменяет авиарейсы

    III Международный форум «Кибербезопасность – защитим бизнес, защитим государство» пройдет в Киеве в начале октября

    БОЛЬШЕ НОВОСТЕЙ