Інтерес до української музики зростає завдяки війні – інтерв’ю з Богданою Півненко

Львів – Богдана Півненко, лауреатка Шевченківської премії у галузі «Музичне мистецтво», поділилася своїми думками про сучасний стан української музики, емоції від отримання нагороди та вплив війни на творчість. Разом з Олександром Шимком, вона стала лауреаткою премії за концертні програми 2019–2024 років.
Про це розповідає NewsWeek
Богдана Півненко, відома скрипалька і генеральний директор Національного ансамблю солістів «Київська камерата», активно популяризує українську музику на міжнародній арені. Серед її репертуару – твори таких композиторів, як Мирослав Скорик та Євген Станкович. Вона зазначила, що отримання Шевченківської премії – це велика честь.
«Я ще до кінця певно не усвідомила цієї нагороди і радію. І ще скільки треба зробити», – говорить Півненко.
Богдана почала виконувати українську музику ще з 2000 року, і хоча її кар’єра триває вже понад два десятиліття, війна спонукала до нового сприйняття української музики. «Війна багато змінила в сприйнятті і в бажанні грати українську музику, в бажанні її слухати», – зазначає вона.
Зростаючий інтерес до української музики
За даними Півненко, до 2001 року частка української музики в ефірах становила близько 50%, а у 2024 році цей показник зріс до 75-80%. «Це свідчить про те, що інтерес до української культури значно зріс», – додає вона.
Війна також сприяла зростанню популярності української музики за кордоном. Богдана з командою презентували українську музику в таких містах як Лондон, Париж та Оксфорд, де зафіксували великий аншлаг. «Замовлення на українську музику надходили від європейських слухачів», – зазначає вона.
Важливість підтримки української культури
Півненко підкреслила, що підтримка української культури є надзвичайно важливою, особливо в умовах війни. «Театр, музика, мистецтво дають емоційну розраду. Людям потрібно відволіктись від постійної трагедії», – говорить вона.
Вона також зазначила, що планує продовжити популяризацію української музики, відкриваючи нові імена українських композиторів. «Попереду ще величезна робота – популяризувати і вивчати імена української культури», – підсумувала Богдана Півненко.