Економіка Країна Події Публікації Суспільство

Замануха в Інтернеті. Як через соціальні мережі маніпулюють користувачами

Поділитись

Замануха в Інтернеті. Як через соціальні мережі маніпулюють користувачами

Сучасна людина багато часу проводить в Інтернеті, навколишнє життя перейшло у віртуальний світ. В всесвітній павутині можна знайти ледве не все: одяг, речі, ліки, продукти харчування, житло, забронювати квитки, придбати путівку на відпочинок і навіть знайти друзів. Насправді сучасні технології роблять наше життя більш зручним, вже не потрібно бігати по місту і шукати, де дешевше придбати той чи інший товар, переплачувати послуги ріелторам, і багато чого іншого. Але у будь якої медалі є зворотній бік. Якщо нам здається, що ми економимо гроші, купуючи в Інтернеті та заощаджуємо свій час, то це не завжди так, адже, на жаль, аферистів та непорядних продавців вистачає і у віртуальній реальності. Журналістка NW у ході власного дослідження розкаже, як в Інтернеті через соціальні мережі можна стати ошуканим.

Найбільш вразливими серед обману в соціальних мережах є саме жінки, а не чоловіки. Жінки відразу дивляться на гарну картинку та читають коментарі, які не завжди співпадають з дійсністю, їх легше обдурити (будь-ласка жінки не ображайтесь, але це дійсно так). Для першого прикладу вибрали товар, який має назву «пудра-штамп для брів», так як саме це часто вискакує на сторінці Instagram. У рекламі дівчата, які мають не ідеальні брови прикладаючи трафарет до брів проводять спеціальним «штампом» по трафарету і – вуаля – ідеальні гарні брови готові. 

Пудра-штамп для брів, яка відразу осипається

Крім того, що дівчата в рекламі посміхаються ще і вказується, що ефект триває довго і навіть не змивається, якщо плавати і під водою. А насправді ефекту від такого товару майже немає. Так звана пудра осипається швидко, вже не кажучи про плавання під водою, та і коштує недешево. Такий товар можна придбати в Інтернет-магазинах набагато дешевше, і там не пишуть про такий чудовий вау-ефект. Але, судячи з коментарів, де жінки питають про ціну і як замовити цей товар, стає очевидним, що покупців у них вистачає. Правда більше одного разу цей товар в них ніхто не замовить.

Постільна білизна, яка залишає сліди на ліжку та одязі

Або для прикладу – реклама послуг з працевлаштуванням за кордоном, яка у зв’язку з військовими діями є дуже актуальною. У рекламі описуються привабливі умови проживання: дві-три людини в кімнаті, кондиціонери, Інтернет, чисті душові, гарна кухня і робота теж не складна, можна без досвіду і з постійними преміями, і не знімаються податки. А щоб отримати таку роботу необхідно агентству проплатити гроші наперед мінімум 200-250 євро, іншу суму можна вже потім із зарплати. А по факту – людину довозять до кордону і залишають  напризволяще, або в же в самій країні. Коли горе-клієнти дзвонять в агентство, щоб забрати гроші. Їм рекомендують прочитати договір, де прописано, що агентство не надає роботу, а просто інформує з приводу вільних вакансій, а вільних місць поки наче немає.

Журналістка NW подала заявку в одне з агентств з реклами у соціальний мережі з приводу роботи у Німеччині на склад одягу. Менеджер швидко передзвонив і розказав, яка чудова робота і умови проживання. Але необхідно заплатити наперед аванс за послуги агентства 250 євро. Коли медійниця сказала, що таких грошей немає, менеджер відповів, що можна 150 євро. Кореспондентка сказала, що хай знімуть всю суму за послуги агентства потім із зарплати, але категорично менеджер відмовив. Стає зрозумілим, що вони не надають насправді роботу, а просто беруть гроші із людей. Тим паче ми подзвонили знайомій, яка живе у тому місці, де агентство пропонувало роботу. І як виявилось, насправді той склад одягу не потребував у нових працівниках, там вистачає робочої сили.

Це один лише приклад, а насправді їх набагато більше. Зокрема парфуми, від яких через пару годин не залишається зовсім аромату, хоча в рекламі вказують, що вони тримаються 48-72 години. Постільна білизна, яка схожа на брезентовий матеріал, залишає сліди від фарби на піжамі та ліжку. Масажер для покращення форми тіла, який насправді якісно не працює. Туристичні фірми, які надають недостовірну інформацію туристам, і вже на місці ті розуміють, що фотографії, які надав тур-менеджер з Інтернету, не співпадають з дійсністю. Неякісний одяг, шкідливі БАДи, жахливі іграшки для дітей, які майже відразу ламаються у руках, а надувні качечки у ванній плавляться від теплої води. 

Або коли ми побачили послугу стоматологічної клініки зі встановлення брекетів чи елайнерів, це також дуже популярна реклама. Тут найчастіше йде обман з приводу ціни на консультацію. По телефону вам кажуть одну ціну, як для нас 470 грн за консультацію ортодонта, а коли людина приходить ціна – вже 700-800 грн. Так, як наче сьогодні приймає головний лікар, а його консультація коштує дорожче від інших ортодонтів.

Ми як споживачі намагаємося десь зекономити гроші чи час, купуючи в Інтернеті, або просто ведемося на рекламу. Нас заманюють товаром, який нам не потрібен, Це все робота таргетованої реклами. Звичайні люди підпадають під її вплив. На жаль, з цим важко боротися, так як покупці змінюють назви своїх магазинів, міняють реквізити рахунку, хоч в рекламі обіцяють повернути гроші, якщо товар не підійшов чи не сподобався. Насправді ж на номер, з якого був дзвінок від менеджеру, не відповідає або вимкнений. Якщо ж зателефонувати відправнику, дані якого вказані на посилці, то взагалі номер недійсний. 

Як все ж таки вберегтись від неякісної покупки? По-перше, при перегляді реклами у соціальних мережах уважно дивитись на деталі. По-друге, обов’язково читати коментарі, якщо їх там мало і всі вони хвалять продавця й товар. Це підставні акаунти тих же працівників. По-третє, не передплачувати товар наперед, а спочатку подивитись на пошті, що являє собою цей продукт, хоча не завжди це можна перевірити одразу. Наприклад, ті ж масажери присилають не зарядженими, або без батарейок. Щоб у покупця не було можливості його відразу перевірити. Постільну білизну, парфуми та косметику теж одразу не можна відчути якісні вони, чи ні. По-четверте, можна перевірити скільки такий товар коштує в Інтернет-магазинах, так як у пошуку можна ввести назву товару і результат покаже ціни в інших місцях. Як правило, в соціальних мережах цей товар набагато дорожче. І останній варіант – це задуматися, якщо ви замовили товар, ще не оплатили його та не забрали з поштового відділення і вам постійно дзвонить менеджер та просить забрати покупку. 

Якщо товар якісний, вам ніхто не буде докучати дзвінками із проханням його нарешті забрати. Боротися з непорядними продавцями дуже важко і складно, тому головне не давати себе обманути і у дрібних подробицях випитувати у менеджера всі деталі про товар чи послуги.


    10 Серпня

    Росія вимагає засідання Ради безпеки ООН через ситуацію на Запорізькій АЕС

    Кулеба закликав Євросоюз і G7 не видавати візи громадянам Росії

    Дружина Зеленського розплакалася під час інтерв’ю

    Міськрада Маріуполя повідомляє про «потужний вибух» у місті 

    Стало відомо, які країни вже закрили в’їзд для росіян

    Киян закликали активніше захищати свої права в боротьбі з тарифними махінаціями Київтеплоенерго

    У столичного забудовника конфіскували понад 115 мільйонів гривень

    Instagram видалив акаунт Асоціації сімей захисників Азовсталі

    У Києві цього тижня прогнозують грози та зливи

    Спаси 2022: дати святкування та основні традиції

    З порту під Одесою вийшло найбільше з 24 лютого судно із продовольством

    США виділять 89 мільйонів доларів на розмінування України – Державний департамент

    9 Серпня

    Декілька варіантів застосування солі для прибирання

    У Києві п’яний водій влетів у відбійник (ВІДЕО)

    Вибухи в Криму. Міноборони України «нагадує про правила пожежної безпеки»

    Спідниці-міді: модні ідеї на осінь 2022

    БОЛЬШЕ НОВОСТЕЙ