Дефіцит пального в Україні: прогноз зростання цін на бензин і дизель
Україна стикається з дефіцитом пального, що вже впливає на ціни на автозаправних станціях. За оцінками паливного експерта Дмитра Льоушкіна, до кінця листопада вартість дизельного пального на українських АЗС може зрости на 2–3 гривні за літр, а бензину — на 1–2 гривні.
Про це розповідає NewsWeek
Причини дефіциту пального та його наслідки
Дефіцит пального в Україні спричинений кількома чинниками. По-перше, у Європі також виник дефіцит після запровадження 19-го пакету санкцій проти російської федерації. По-друге, Україна запровадила обмеження на імпорт пального російського походження, що суттєво скоротило пропозицію на ринку. Додатково ситуацію ускладнюють неофіційні обмеження на імпорт пального з румунського порту Констанца. Як повідомляється, на початку жовтня імпорт дизельного пального з Румунії різко знизився, що негативно вплинуло на забезпечення українського ринку.
“Прогнози справа невдячна, але я бачу плюс 2 або навіть 3 гривні по дизелю та плюс 1-2 гривні по бензину. Навіть попри “дику” маржу, трейдери зупинятися в зростанні не будуть”, – зауважив експерт.
Можливі зміни на ринку пального
Дмитро Льоушкін висловив сподівання, що до середини грудня ситуацію на ринку пального вдасться стабілізувати. Однак оперативно вирішити проблему з поставками дизельного пального наразі складно через діючі обмеження на імпорт. За словами експерта, навіть якщо знайти ресурс, привезти його до України до кінця листопада навряд чи вдасться.
Крім того, з 1 січня очікується підвищення акцизного збору як на бензин, так і на дизель. Це додатково стимулюватиме зростання цін. За словами Льоушкіна, у разі збереження нинішньої динаміки, вже за декілька місяців ціна дизеля може досягати 65 гривень за літр, а бензину — понад 70 гривень за літр.
Водночас експерт підкреслив, що скасування Україною обмежень на імпорт пального з румунського порту Констанца може стабілізувати ціни на ринку до моменту підвищення акцизів. У такому разі трейдери не матимуть підстав для подальшого зростання вартості пального, а поточна «ажіотажна» націнка на дизель у розмірі близько 1,5 гривні за літр зникне.