Відмова від готівки в магазинах: права споживачів під загрозою

В українських супермаркетах та магазинах споживачі можуть зіткнутися з проблемою відмови у прийнятті певних купюр та монет. Це часто відбувається під приводом відсутності решти, однак така поведінка працівників є порушенням законодавства. Експерти радять у разі такого випадку звертатися зі скаргою до керівництва торговельної точки.
Про це розповідає NewsWeek
Згідно з поясненнями фахівців організації «Захист прав споживачів», касири зобов’язані приймати банкноти та монети всіх номіналів і самостійно забезпечувати наявність необхідних для здачі грошей у касі. Вимога певної суми від покупця є неприпустимою і свідчить про перекладання обов’язків касира на споживача.
“Проблема “у мене немає решти” не ваша, а касира. Якщо касир продовжує говорити так, звертайтеся до керівництва магазину та повідомляйте, що касир перекладає на вас свої обов’язки”
Ще однією проблемою, з якою можуть зіткнутися покупці, є порушення прав з боку охоронців. Багато з них працюють за наймом через сторонні компанії і не є представниками самих закладів. Вони не мають права вимагати від покупців оплату за пошкоджений товар. У разі таких вимог, споживачі можуть звертатися до поліції.
“Охоронці не мають права говорити, що робити з товарами, – часто вони не представляють магазин. Якщо змушують сплатити за зіпсований товар, це грубе порушення багатьох статей Закону України “Про захист прав споживачів”. Тому можна звертатися до правоохоронних органів”