Як українці ставляться до відпочинку під час війни: дослідження від Gradus для Ribas Hotels Group
У листопаді 2023 року українська дослідницька компанія Gradus зробила дослідження для готельного оператора Ribas Hotels Group, в якому опитала українців щодо відпочинку в Україні. Загалом в опитування взяли участь 471 людей віком 18-55 років, які проживають в Україні в містах 50К+, мають дохід середній та вище, передає NW з посиланням на пресслужбу компанії.
Навіть у період війни українці не припиняють подорожувати, виявляти інтерес до різних форм відпочинку та відкривати для себе нові локації.
Цифри і факти з дослідження:
- 77% респондентів мали відпустку за останні 3 роки. 88% – не відмовляються від розгляду мати відпустку, якби була така можливість.
- Серед тих, хто мав відпустку за останні 3 роки: 49% відпочивали тільки в Україні, 46% – як в Україні, так і за кордоном.
80% мали відпочинок/відпустку останнього разу саме в Україні.
У найближчі 3 місяці 32% респондентів планують відпочивати вдома, 30% – планують відпочинок в Україні поза межами дому, 38% – не планують відпустку взагалі. - Більшість респондентів мають позитивне ставлення до відпочинку під час воєнного стану: 78% мають позитивне ставлення відпочинку в Україні поза межами дому; 56% мають позитивне ставлення відпочинку закордоном.
- Серед тих, хто мав відпустку за останні 3 роки: 31% мали відпустку 3 рази, 24% – відпочивали 2 рази. Серед тих, хто мав відпустку останнього разу: 35% відпочивали протягом 1-2 тижнів, 29% – відпочивали 4-7 днів. Серед тих, хто планує відпочинок найближчі 3 місяці: 35% планують відпочивати протягом 1-2 тижнів, 34% – протягом 4-7 днів.
- Серед тих, хто мав відпустку: 64% зазначають, що, порівняно з періодом до повномасштабного вторгнення, стали відпочивати рідше. Серед тих, хто став відпочивати рідше, причинами називають відсутність настрою відпочивати(46%), подорожчання відпочинку і дефіцит коштів на нього (42%), а також побоювання пересування країною (36%).
- Серед тих, хто мав відпустку: 64% зазначають, що, порівняно з періодом до повномасштабного вторгнення, стали відпочивати рідше. Серед тих, хто став відпочивати рідше, причинами називають відсутність настрою відпочивати(46%), подорожчання відпочинку і дефіцит коштів на нього (42%), а також побоювання пересування країною (36%).
- Більшість респондентів надають перевагу відпочинку з партнером та з дітьми.
- Топ-3 найбільш популярні діяльності під час відпочинку серед респондентів: піші прогулянки, відвідування ресторанів / кафе та відвідування екскурсій / пам’ятних місць.
- Найбільш популярними місцями для відпочинку серед опитаних є сімейні готелі, апартаменти та котедж у лісі / горах. Карпати є основним місцем відпочинку як останнього разу, так і щодо планів (серед тих хто зазначив, що планує відпустку в межах України поза домом).
Топ-3 країн де відпочивали останнього разу є Єгипет, Туреччина та Польща. Щодо планів відпочинку, респонденти зазначали Польщу, Австрію та Іспанію. - 49% дізнаються про місця відпочинку від людей зі свого оточення (родичі / друзі / колеги / знайомі), 40% – шукають інформацію на офіційних сторінках / сайті конкретного місця, які розглядають для зупинки.
- Топ-5 важливих критеріїв вибору серед респондентів: вигідна ціна (71%), стан місця (51%), комфортні умови (47%), рекомендації людей з оточення (45%) та власний позитивний досвід (43%). Топ-3 найважливіших називають: вигідна ціна (49%), комфортні умови (27%), власний позитивний досвід (21%).
«Згідно з нашими дослідженням, приблизно 70-75% українців сприймають відпочинок як період спокою, який включає прогулянки, оздоровлення, медитацію та інші аспекти. Нині ми спостерігаємо позитивне ставлення до цього виду відпочинку серед населення», – зауважив Артур Лупашко, засновник Ribas Hotels Group.
Велика частина українців, особливо тих, хто перебуває за кордоном через війну, розглядає відпочинок як компромісний варіант, який поєднує зустрічі з друзями та родиною та можливість відкриття нових місць.
Варто зауважити, що попри війну, українці залишаються активними у подорожах, випробовуючи нові форми відпочинку та виявляючи інтерес до відкриття нових локацій, особливо за кордоном.