Google використовує штучний інтелект для боротьби з онлайн-шахрайством

Компанія Google оголосила про активізацію використання штучного інтелекту задля захисту своїх користувачів від онлайн-шахрайства, зокрема від так званих «техпідтримкових» афер. Ці шахрайські схеми полюють на довірливих користувачів, відображаючи фальшиві повідомлення про вірус і спонукаючи натиснути на посилання для «усунення проблеми».
Про це розповідає NewsWeek
В блозі Google зазначається, що підприємство впровадило модель штучного інтелекту Gemini Nano, яка працює безпосередньо на пристрої користувача, не передаючи дані у хмару. Це дозволяє браузеру Chrome з увімкненим режимом розширеного захисту сканувати сторінки в реальному часі, швидко виявляючи підозрілі сайти. Користувач отримує попередження до переходу на потенційно небезпечну сторінку.
Боротьба з «клоакінгом» та шкідливими сайтами
Google також використовує штучний інтелект для протидії «клоакінгу», коли шахраї створюють сайти, що виглядають безпечними для систем перевірки, але насправді показують шкідливий вміст. Нові моделі штучного інтелекту здатні швидше розпізнати ці обманні схеми завдяки покращеному розумінню мови та поведінкових шаблонів.
Окрім браузера Chrome, Google інтегрує AI у систему Android, де користувачі отримуватимуть попередження у разі отримання повідомлень від підозрілих сайтів. Також їм буде запропоновано автоматично відписатися від сповіщень з таких ресурсів.
Досягнення Google у боротьбі з шахрайством
Згідно з інформацією компанії, завдяки штучному інтелекту вже вдалося зменшити кількість шахрайських результатів у Google Search у 20 разів з моменту запуску відповідної системи три роки тому. У 2024 році Google щоденно блокувала сотні мільйонів небезпечних сторінок.
«Штучний інтелект допоміг зменшити кількість шахрайських сторінок у пошуку, пов’язаних з авіакомпаніями, на 80%», – зазначає старший директор інженерного відділу Google Search Фіроз Параха.
Використання штучного інтелекту у боротьбі з шахрайством не обмежується лише Google. Наприклад, британський оператор мобільного зв’язку O2 також використовує чат-бота Daisy, який веде розмову з телефонними аферистами, відволікаючи їх. Крім того, компанія Microsoft тестує інструмент для виявлення підозрілих дзвінків, тоді як Міністерство фінансів США вже виявило та повернуло мільярд доларів, викрадених унаслідок підробки чеків за допомогою штучного інтелекту.
Згідно з даними Global Anti-Scam Alliance, у 2023 році користувачі по всьому світу втратили більше трильйона доларів через шахрайські дії.