Масштабний блекаут паралізував Іспанію та Португалію, світло зникло також у Франції, Бельгії та Андорі

В понеділок Іспанія та Португалія пережили суттєві проблеми з електропостачанням внаслідок масштабного відключення, яке викликало зупинку метрополітенів і вимкнення світлофорів по всій території обох країн. Іспанський оператор електромереж повідомив, що активно працює над відновленням електропостачання.
Про це розповідає NewsWeek
Відключення сталося близько 12:30 дня, і хоча в лікарнях обох країн були встановлені генератори, персоналу було рекомендовано вимкнути комп’ютери та вжити інших заходів для економії електроенергії, оскільки тривалість відключення залишалася невизначеною.
“В Іспанії створено кризовий комітет для управління ситуацією. Наразі немає інформації щодо причини масштабного відключення. Кібернапад не виключений, триває розслідування,” – йдеться в публікації.
Відключення електроенергії охопило великі території, від Мадрида до Лісабона, і на половину дня понеділка значна частина Піренейського півострова залишалася без світла. Іспанський оператор системи передачі електроенергії Red Eléctrica в своєму повідомленні в мережі X зазначив, що були активовані протоколи для відновлення електропостачання у співпраці з компаніями сектора.
“Причини аналізуються, і всі ресурси спрямовані на їх усунення,” – зазначили в компанії.
Згідно з даними португальського оператора E-Redes, відключення сталося через “проблему в європейській енергосистемі”, а зібрані після інциденту дані свідчать про дисбаланс напруги як можливу причину інциденту.
Іспанія та Португалія мають високу інтеграцію своїх енергетичних мереж, які функціонують як “енергетичний острів” і мають обмежені з’єднання з рештою Європи через кілька міждержавних ліній з Францією. Незважаючи на розслідування можливого кібернападу, історичний досвід свідчить, що великі відключення електроенергії можуть бути викликані й незначними збоями в елементах європейської мережі.
Іспанська влада закликала громадян не телефонувати до служб екстреної допомоги за інформацією, оскільки телефонні центри уже відчувають перевантаження дзвінками.