Актуально Країна Новини Суспільство

Психологічна підтримка у школах – ключ до успішного відновлення учасників освітнього процесу

Психологічна підтримка у школах – ключ до успішного відновлення учасників освітнього процесу

Фото: Іван Любко


Під час Всеукраїнського освітнього форуму «Сьогодні заради майбутнього: освіта у воєнний та післявоєнний час», який відбувся у Києві 25 листопада, окрему дискусійну платформу було присвячено темі відновлення освітнього процесу на деокупованих територіях.

ГО «Центр інноваційної освіти «Про.Світ» презентували дослідження про освіту на деокупованих територіях, яке демонструє, що в умовах повномасштабної війни важливо звертати увагу на психологічний стан учасників освітнього процесу, забезпечуючи їм безпечне середовище та підтримку як з боку психологічних служб, так і через офлайн навчання, передає NW.

Станіслав Клосовський, проєктний менеджер громадської організації, наголосив на важливості належної організації роботи психологічних служб в школах для відновлення психосоціальних та психоемоційних втрат серед учасників освітнього процесу. За його словами, близько 58% опитаних вважають, що це допоможе учням і вчителям.

«Дослідження також показало, що 60% респондентів вважають важливим перебування учасників освітнього процесу в безпечних місцях. Це включає не лише безпечний фізичний простір, але й наявність безпечного дорослого поруч з учнем. Тому створення безпечного середовища є важливою складовою для повноцінного відновлення дітей після психологічних стресів. Додатково, опитування вказало на популярність офлайн навчання як засобу підтримки учнів. Це підкреслює важливість фізичних зустрічей та можливості взаємодії для ефективного відновлення, не лише в аспекті формальної освіти, але і для неформальних ініціатив», – зазначив Станіслав Клосовський.

На жаль, окрім недостатньої адаптації до психоемоційних змін усіх учасників освітнього процесу, гостро стоїть питання освітніх втрат та функціонування самих закладів освіти, які більшою мірою були пошкоджені чи зруйновані на деокупованих територіях. Як наголосив Ігор Хворостяний, генеральний директор директорату шкільної освіти Міністерства освіти і науки України, є проблеми створення мережі освітніх закладів у деяких регіонах України, включаючи Луганщину та Сумщину. Він зазначив, що наразі діє швейцарсько-український проект, який надає консультації громадам щодо створення цієї мережі.

«Збереження та підтримка освітньої інфраструктури для громад виявилися складним завданням через різні чинники, такі як відстань до навчальних закладів, стан доріг та час, потрібний для доїзду. Це вимагає уваги до багатьох аспектів, включаючи кількість учнів у закладі та їхнє місце проживання. Процес формування мережі освітніх закладів наразі перебуває на етапі моделювання, і точні деталі будуть визначені після отримання інформації від відповідних департаментів. Підкреслюю, що рішення про мережу закладів освіти мають приймати місцеві органи влади, а не центральне міністерство», – зауважив Ігор Хворостяний

Також в рамках панельної дискусії своїм досвідом поділилися окремі освітяни, що пережили досвід окупації Харківщини, Херсонщини та Київщини. Їхній досвід відновлення шкіл на звільнених територіях показує, які сильні й стійкі українські освітяни.

Форум організовано ГО «Центр інноваційної освіти «Про.Світ»  у партнерстві зі Службою освітнього омбудсмена та в межах проєкту «Про.Спільноти: безпечне та сприятливе середовище для навчання дітей», який «Про.Світ» реалізує за підтримки «ULEAD з Європою» та Isar Ednannia.


20 Червня

Цей знак Зодіаку — найрідкісніший з усіх, згідно з дослідженнями

Німеччина продовжує блокування нових санкцій ЄС проти РФ – Reuters

Відкати і сумнівне декларування: хто стоїть за тендерною схемою КМДА

У Києві переплатили за електроенергію майже 12 мільйонів гривень

стверджує, що все майно «купила власним коштом»

19 Червня

Киянин ошукав знайомих, обіцяючи допомогу ЗСУ (ФОТО)

Київський Безпековий Форум провів спеціальну подію, присвячену Самітам Групи Семи і Миру (відео)

МОН України спільно з UNICEF нададуть психосоціальну підтримку понад 30 000 учням профтехів

Костін не прийшов до Ради для надання пояснень щодо походження статків його заступника

«слід припинити перекладати провину і сіяти розбрат»

Путін назвав постачання Україні F-16 «брутальним порушенням зобов’язань» із боку Заходу

На Київщині чоловік зґвалтував неповнолітню: яке покарання йому загрожує

На засіданні Радбезу ООН обговорили Саміт миру

Як самостійно приготувати лосьйон для обличчя: секрети домашнього догляду

Україна «не повинна існувати» – ISW про мотиви дій РФ щодо заочних вироків громадянам України

У Київській області анонсували тривалі відключення світла: адреси

БОЛЬШЕ НОВОСТЕЙ