Торгові мита Трампа: Японські автовиробники несуть мільярдні збитки

Японські автовиробники стикаються з ризиком втрати мільярдів доларів прибутку через нові торгові мита, які були введені в США, що традиційно є одним з ключових ринків збуту для японського автопрому. Зокрема, компанії Toyota, Nissan, Honda, Mazda та Subaru прогнозують загальні збитки до 19 мільярдів доларів.
Про це розповідає NewsWeek
Згідно з інформацією Bloomberg, автовиробники раніше організовували складання автомобілів для експорту в США на своїх заводах у Канаді та Мексиці. Однак через підвищені збори на автомобілі та їхні компоненти така стратегія стала менш рентабельною через зростання витрат. В результаті, кожен автомобіль цих виробників, призначений для американського ринку, подорожчав на тисячі доларів.
Фінансові втрати провідних виробників
Наприклад, Toyota Motor, найбільший автовиробник у світі, оцінює свої втрати лише за квітень і травень на рівні 180 мільярдів єн (близько 1,2 мільярда доларів). Річні втрати компанії, за різними оцінками, можуть сягати від 5,4 до 10,7 мільярдів доларів.
Компанії Nissan і Honda прогнозують втрати в 3 мільярди доларів кожна. Subaru, що імпортує в США близько половини своїх автомобілів, оцінює свої збитки в 2,5 мільярди доларів. Схожа ситуація спостерігається і в Mazda Motor. Кожна з компаній реагує на ці виклики по-своєму:
- Honda відклала плани зі створення нового заводу з виробництва електромобілів у Канаді, вартістю 15 мільярдів канадських доларів (11 мільярдів доларів), та перенесла виробництво гібридного Civic із Японії до США;
- Subaru переглядає свій інвестиційний портфель;
- Nissan призупинив поставки позашляховиків із Мексики до США;
- Mazda зупинила експорт однієї з моделей до Канади зі спільного заводу з Toyota в Алабамі;
- Тим часом Toyota зберігає спокій, оскільки генеральний директор Кодзі Сато розглядає можливість розширення присутності в США в середньо- та довгостроковій перспективі.
Кризові виклики для Nissan
Nissan опинився у найсерйознішій кризі за останні 25 років. Компанія вирішила скоротити 20 тисяч робочих місць, закрити сім заводів та потребує термінового фінансування через зрив переговорів про злиття з Honda на початку року.
“Nissan міг би мінімізувати збитки, якби вжив заходів раніше. Однак масштаби поточних кроків незрозумілі на тлі дій інших автовиробників і власної історії компанії”, – зазначив старший аналітик авторинку Bloomberg Intelligence Тацуо Йосіда.