Виплати до Дня Незалежності 2025: хто з українців отримає грошову допомогу
У серпні 2025 року в Україні окремі категорії громадян отримають одноразову грошову допомогу до Дня Незалежності. Відповідно до постанови Кабінету міністрів, виплата здійснюватиметься разом із пенсією або шляхом перерахування на визначені рахунки, залежно від статусу отримувача.
Про це розповідає NewsWeek
Хто має право на виплату та розмір допомоги
Постановою встановлено такі розміри одноразової грошової допомоги до 24 серпня 2025 року:
- 3 100 гривень – особам із особливими заслугами перед Батьківщиною;
- 3 100 гривень – особам з інвалідністю внаслідок війни та колишнім малолітнім в’язням концентраційних таборів, які мають інвалідність I групи;
- 2 900 гривень – особам із зазначених категорій з інвалідністю II групи;
- 2 700 гривень – особам із зазначених категорій з інвалідністю III групи;
- 1 000 гривень – учасникам бойових дій, постраждалим учасникам Революції Гідності, колишнім неповнолітнім в’язням концентраційних таборів, а також дітям, які народилися у місцях примусового утримання їх батьків;
- 650 гривень – членам сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членам сімей загиблих (померлих) захисників і захисниць України, дружинам (чоловікам) померлих осіб з інвалідністю внаслідок війни, які не одружилися вдруге;
- 450 гривень – учасникам війни, колишнім в’язням концентраційних таборів і дітям партизанів.
Порядок отримання грошової допомоги
Пенсіонери, які мають право на таку виплату, отримають допомогу автоматично у серпні разом із пенсією – додатково звертатися не потрібно.
“Ветеранам війни, які проходять службу або працюють і не є пенсіонерами, кошти буде перераховано на рахунки військових частин, установ чи організацій, де вони служать або працюють, на підставі поданих роботодавцями заявок”.
Громадяни, які мають право на виплату, але не є пенсіонерами і не проходять службу чи не працюють, повинні звернутися до територіального органу Пенсійного фонду України. Для цього необхідно подати заяву довільної форми, вказавши паспортні дані, номер банківського рахунка, реєстраційний номер облікової картки платника податків та реквізити посвідчення, що підтверджує право на виплату.
До заяви додаються копія паспорта громадянина України або тимчасового посвідчення, а також копія посвідчення, що підтверджує відповідний статус.
Заяви на здійснення разової грошової виплати приймаються до 1 серпня поточного року. Якщо подати заяву у цей термін неможливо, зробити це можна до 1 жовтня 2025 року.
Подати заяву можна особисто у Пенсійному фонді або Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП), поштою на адресу територіального органу ПФУ чи онлайн – через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України з накладанням кваліфікованого електронного підпису.