Думка

«Немолоко», продукти для жіночого здоров’я та енергетики на травах. Тренди з виставки ANUGA 2023, що можуть стати частиною нашого життя 


У середині жовтня вся увага представників харчової індустрії була прикута до виставки ANUGA 2023, яка вважається івентом № 1 у світі в своїй галузі. На цьому заході, який проходить раз на 2 роки, експоненти з півсотні країн світу традиційно представляють останні інновації щодо інгредієнтів, технологій обробки, фасування та пакування продуктів, а також їхньої харчової безпеки.

Цього року серед головних трендів були: відмова від цукру, натуральні енергетики, корисні запечені снеки й біопакування. Детальніше про це читайте у колонці Олени Окари, категорійної менеджерки напряму безалкогольних напоїв ГК «Нові Продукти».  

“Sugar free” й природні компоненти 

У індустрії напоїв спостерігається тренд на все натуральне, продукцію на основі соків й  без додавання цукру. Проте використовуються численні замінники. У соках використовують лише солодкий смак фруктів.  

Навіть компанії, що виробляють масовий продукт, паралельно «грають» зі смаками й беруть курс на натуральність. Створюють нестандартні, нішеві напої, які на виставці були представлені в розділі інновацій. Наприклад, напій зі смаком конопель. Або Green Cola – газована вода, дуже схожа на класичну колу за кольором, але із незвичайним смаком (адже у складі – лише природні підсолоджувачі). 

Натуральні енергетики

Енергетики також стають більш натуральними. Виробники відмовляються від цукру, кофеїну й таурину. Замість них – екстракти трав та інших природних компонентів, що надають енергії. І ці напої дійсно підбадьорюють. Тобто, виробники – у пошуках продукту, який підвищуватиме концентрацію й надаватиме сил, але без ефекту «кофеїнового спаду». Так з’явилась «кава» на основі пробіотиків, адаптогенів і навіть грибів.

Продукти для жіночого здоров’я та краси

Це готові напої, які вирішують певну проблему. Наприклад, продукти для поліпшення стану шкіри, волосся, суглобів, для здоров’я очей. Тобто, не треба йти в аптеку або у “vitamin shop”, купувати різні препарати й пам’ятати про час прийому. Замість цього є пляшечки на кожен день. 

«Немолоко» та «невино» 

Зберігається тренд на відмову від їжі тваринного походження. При цьому, з’являється все більше рослинних замінників м’яса й молока. Так, у секторі “Anuga Meat” було багато м’ясних продуктів із сої. Молоко було винятково рослинне. Навіть кавові напої (кава з молоком у бляшанках), – тільки на рослинному молоці. 

Водночас, стають популярними й безалкогольні вина. І навіть міцні напої отримують варіації “alcohol free”, їх використовують для коктейлів. Безалкогольний віскі, безалкогольна горілка (це напій, у якому вдалось зберегти ефект пощипування рецепторів, наче від спирту, адже у складі – м’ята і перець).  

На «Анузі» були популярні мікси з невеликим вмістом алкоголю або на винній основі. А також – різноманітні безалкогольні коктейлі. Ми у ГК «Нові Продукти» також розвиваємо цей напрямок, створивши SHAKE Zero. Це соковмісні безалкогольні коктейлі. Вони самодостатні за смаком, але на їхній основі можна готувати всесвітньо відомі алкогольні й безалкогольні мікси. Значне зростання продажів SHAKE Zero останніми місяцями свідчить про те, що в Україні також затребувана ця продукція. 

Bubble tea 

На виставці було багато представників азіатських країн: Китай, Тайвань, В’єтнам, а також Індія була широко представлена ​​в розділі спецій. Усі вони дуже хочуть потрапити на ринок Європи. Хоча, як ми розуміємо, їхні продукти дуже відрізняються за смаком від європейських.

Однак, найближчим часом можна очікувати, що в Європі зростатиме популярність Bubble tea. Зараз ці чаї активно просуває Тайвань. І якщо раніше Bubble tea переважно робили на основі тапіоки, тепер є альтернатива з полуничним, апельсиновим желе, та іншими смаками. Ці напої – дуже солодкі, але без додавання білого цукру. В Азії також люблять напої зі шматочками фруктів, рослин, з додаванням зерен. Виробники представляли різноманітні води, зі шматочками алое, або з насінням базиліка (в Україні існує щось подібне з чіа). І при тому, що ці напої натуральні, вони дуже яскраві за кольором: яскраво зелені, яскраво бірюзові. 

Гострі спеції 

Розмаїття прянощів, переважно, гострих, імовірно, – ще один тренд, що прийде до нас з Азії. Пам’ятаєте новину, як засновник компанії Puckerbutt Pepper Company (США) вивів найпекучіший перець у світі та потрапив до Книги рекордів Гіннеса? Люди, які зважилися спробувати Pepper X, зізнавались, що кілька годин поспіль корчилися від болю. Звичайно, це крайнощі, проте, олія чилі та інші гострі інгредієнти посядуть значне місце в світовій кулінарії. 

Корисні снеки 

Загалом у світі зростає запит на більш корисні продукти. І навіть снеки, представлені на «Анузі» переважно були запечені (“baked”). Мінімум олії, мінімум солі, при цьому – розмаїття смаків. У Латвії створили чипси зі смаком борщу, зі смаком конопель (вони потрапили до секції «інновації»). І ця ж сама компанія має величезну лінійку стандартних смаків: сир, бекон. У портфелі ГК «Нові Продукти» також є корисні снеки. Ми виготовляємо батончики EatMe (у складі – сухофрукти, злаки та горіхи). Найближчим часом плануємо розширювати цей напрямок за рахунок інших здорових снеків.

З незвичного – на виставці були чипси 18+ (під скандальною назвою “D*ick flavour”, “Pu*sy flavour”). Це був хайповий продукт, який зібрав мільйони переглядів. Свого часу щось подібне робили “Lays”, але ці чипси називались завуальовано: «Для неї» та «Для нього».

Біопакування

Звісно, тренд на екологічність стосувався й пакування. Воно має бути біорозкладним, й при цьому – функціональним. Наприклад, йогурт у пластиковій склянці з «носиком», створеним спеціально, щоб пити з нього (а не їсти ложкою). 

Також по максимуму використовують картон, який потім піддається переробці. Із нього роблять навіть банки (по аналогії з алюмінієвими бляшанками). На «Анузі» були представлені австрійські коктейлі в таких банках. 

Підсумовуючи скажу, що зазвичай тренди, представлені на «Анузі», із часом набувають розвитку в повсякденному житті. Можливо, зараз вони здаються надто оригінальними чи нішевими. Але цілком можливо, що вже у найближчі роки енергетики на травах, кава з грибів та вітамінні напої стануть частиною нашого повсякденного життя. 


24 Червня

Цифрове посвідчення ветерана може повністю замінити паперове – Кабмін

“Київводоканал” витратить на ремонти понад 70 мільйонів гривень: локації проведення робіт тримають у таємниці

Бойову авіацію РФ треба знищувати будь-де й усіма ефективними засобами – Зеленський після удару по Харкову

23 Червня

Підприємець продав ноутбуки для військових за завищеними цінами

Після візиту Путіна у В’єтнамі назвали США стратегічним партнером

До комюніке Саміту миру за тиждень приєдналися ще 6 учасників – Зеленський

«Протиповітряна оборона, безсумнівно, зараз є пріоритетом»: заступник держсекретаря США

Міжнародний поїзд із Києва курсуватиме зі змінами: подробиці

Орбан озвучив гасло головування Угорщини в ЄС, схоже на передвиборчий лозунг Трампа

Зеленський закликає до рішень для знищення авіації РФ там, де вона розміщена

Столичним комунальникам не вистачає землі: планують закупити ґрунт

Від початку червня російські війська застосували понад 2400 КАБів по Україні – Зеленський

22 Червня

Десятки мільйонів гривень змиє: у Києві планують ремонтувати дощову каналізацію

Зеленський обговорив із Дудою Саміт миру і безпекову угоду

«Баби заважають росіянам». Половецькі скульптури «не вписуються в історичні міфи» Кремля – історик

Єрмак назвав поведінку нардепа «ганебною»

БОЛЬШЕ НОВОСТЕЙ