Яку роль Польща прагне відігравати у відбудові України після війни

Міністр закордонних справ Польщі Радослав Сікорський окреслив бачення участі своєї країни у повоєнній відбудові України. За його словами, Польща має на меті відновити провідні позиції у сфері автомобільних вантажних перевезень між країнами Європи та державами, які раніше входили до складу СРСР.
Про це розповідає NewsWeek
Стратегічна роль Польщі у транспортній сфері
Під час розмови з представниками міжнародних медіа у Варшаві Сікорський наголосив, що Польща розглядає автомобільні вантажоперевезення як одну з ключових сфер майбутнього співробітництва. Водночас він зауважив, що некоректно вести мову лише про вигоди, коли йдеться про країну, яка постраждала внаслідок війни. Проте зазначив, що саме транспортна галузь може стати для Польщі перспективною нішею під час відбудови України.
«Сподіваюся, що у випадку з Україною ми побачимо повторення нашого успіху як транспортного хабу і в галузі далекомагістральних вантажних перевезень. Якщо мені не зраджує пам’ять, близько двох третин автомобільних вантажоперевезень між Західною Європою і колишнім СРСР здійснюють польські водії. І цьому є важливі причини. Найголовніша – це мова і той факт, що наші компанії та працівники не бояться їхати туди», – заявив польський міністр.
Глава МЗС Польщі також висловив упевненість, що завдяки географічній близькості, історичним зв’язкам і чисельній українській діаспорі, Польща стане державою, яка активно працюватиме безпосередньо в Україні й скористається економічними можливостями, що з’являться після завершення війни.
Переваги України для інвесторів і виклики на кордоні
Радослав Сікорський відзначив низку конкурентних переваг України, серед яких родючі ґрунти, доступна енергія з атомних електростанцій, розвинена ІТ-галузь та нова оборонна промисловість. Міністр також підкреслив, що приведення українських бізнес-правил до європейських стандартів може стати потужним стимулом для залучення приватних інвестицій.
Однак, у травні 2025 року ситуація на кордоні між Україною та Польщею залишалася напруженою через блокування пункту пропуску «Дорогуськ-Ягодин» польськими перевізниками. Раніше, у 2024 році, польські фермери організували масштабний страйк із перекриттям кордонів та автомагістралей, протестуючи проти імпорту української сільськогосподарської продукції та впровадження європейської аграрної політики, зокрема «зеленого ладу».
Попри ці виклики, Польща сподівається на посилення співпраці з Україною і прагне стати значущим партнером у процесі відбудови країни після війни.