Мобільні оператори зможуть автоматично блокувати спам, рекламу та шахрайські дзвінки

Кабінет Міністрів України затвердив нову постанову, яка надає мобільним операторам право автоматично блокувати спам, небажану рекламу, а також дзвінки з ознаками шахрайства чи спробами незаконного списання коштів з рахунків абонентів.
Про це розповідає NewsWeek
Захист абонентів від спаму та шахрайства
Відповідно до роз’яснень Міністерства цифрової трансформації, ці нововведення спрямовані на підвищення захисту користувачів від фейкових повідомлень про виграші, нав’язливих рекламних пропозицій та інших шахрайських дій. Тепер компанії, які здійснюють масові розсилки чи дзвінки, мають офіційно реєструвати свої номери та укладати відповідний договір з оператором. У разі, якщо дзвінок з ознаками спаму все ж таки відбувся, абонент може повідомити про це своєму оператору, і номер порушника буде заблоковано.
“Якщо спам-виклик усе ж стався — повідомляєте про це свого оператора, і номер спамера заблокують. Так ми захищаємо українців від фейкових дзвінків і можливої дезінформації”, — зазначили у Мінцифри.
Додаткові переваги для користувачів
- Абонентам, які перебувають у зоні бойових дій, SIM-картки не блокуватимуться у випадку несплати, а під час першого під’єднання до мережі вони отримають безкоштовний пакет для зв’язку з рідними.
- В особистому кабінеті можна буде переглядати всі витрати за номером та самостійно відмовлятися від платних послуг.
- У договорах надання послуг мобільного зв’язку обов’язково буде вказано швидкість інтернету. Якщо фактична швидкість буде нижчою за заявлену, абонент отримає право звернутися зі скаргою до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері електронних комунікацій (НКЕК), або подати позов до суду.
Нові правила покликані підвищити рівень захисту користувачів, зробити мобільний зв’язок прозорішим і безпечнішим для кожного українця.