Що потрібно знати українським пенсіонерам про повідомлення до ПФУ

Українські пенсіонери мають важливу обов’язок: протягом 10 днів після будь-яких змін у своєму статусі необхідно повідомити Пенсійний фонд України (ПФУ). Це може стосуватися таких ситуацій, як працевлаштування чи звільнення з роботи. Невиконання цієї вимоги може призвести до переплат пенсії, які згодом доведеться повернути до бюджету, що є своєрідним штрафом.
Про це розповідає NewsWeek
Таку інформацію розповсюджують у ПФУ. Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», неповідомлення або затримка з повідомленням про працевлаштування або реєстрацію підприємницької діяльності призводить до незаконних виплат пенсійних коштів. Усі такі виплати підлягають обов’язковому поверненню.
Як правильно повідомити ПФУ про зміни
Пенсіонери повинні інформувати ПФУ про дату працевлаштування, звільнення або припинення реєстрації підприємницької діяльності шляхом подання заяви та відповідних документів. Це можуть бути накази або розпорядження про прийняття на роботу чи звільнення, записи в трудовій книжці або цивільно-правові договори.
Нещодавно мешканець селища Тересва Іван Б. звернувся до відділу обслуговування громадян №7 для подання заяви. Оскільки йому важко пересуватися, допомогу йому надала головна спеціалістка Тячівського сервісного центру Марина Підлісна.
Крім того, заяву можна подати онлайн через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (http://portal.pfu.gov.ua) або через Єдиний державний вебпортал електронних послуг (портал Дія) за наявності кваліфікованого електронного підпису.