Чергова спроба НЕДО/ПЕРЕ-реформування СБУ: диверсія чи відстоювання корисливих інтересів?
У СБУ вважають, що реформа відомства не на часі через війну з росією
У розпал війни в медійному просторі все частіше порушуються питання реформи безпекового сектору та розвідспільноти. При чому дискусії активізуються під час оприлюднення законодавчих ініціатив щодо внесення змін у нормативно-правові акти, які регулюють діяльність спецслужб та правоохоронних органів, передає NW з посиланням на видання parlament.ua.
Найбільший резонанс викликала ініціатива про створення Служби воєнної розвідки та контррозвідки України. Зокрема, в частині передачі Департаменту військової контррозвідки СБУ до Головного управління розвідки Міністерства оборони України.
У самій СБУ нині вважають, що проведення реформи у нинішньому становищі не на часі, може зашкодити безпеці державі, оскільки усі сили спецслужби залучені для протидії військовій агресії на всіх фронтах. З іншого погляду такому авторству і реформі можна дати і правову оцінку, але вона буде на межі з протиправними діями, які можна трактувати як диверсію або підривну діяльність проти України.
Чи є негативом ініціатива поєднати в одній службі воєнну розвідку та контррозвідку – питання для дискусій. Насправді у такого підходу можуть бути і переваги.
Аналіз організації подібних структур багатьох країн НАТО показав, що досить часто ці функції поєднуються в рамках одного органу. Поєднання воєнної розвідки і контррозвідки в одних стінах може стати серйозною перевагою і покращити координацію за цими напрямками.
Водночас основним завданням СБУ є забезпечення державної безпеки України, загрози та виклики якій можуть мати і внутрішньодержавне, і іноземне походження. СБУ тісно співпрацює з партнерами з інших країн, щоб ефективно забезпечити безпеку України та ключові національні інтереси.
Служба безпеки України підтримує контакти з спецслужбами та правоохоронними органами інших країн, профільними структурами у складі міжнародних організацій.