Розпочалася Всеукраїнська енергетична кампанія взаємної допомоги: Доротюк, Панюта й Цинтила розповіли, як підтримати себе та енергосистему взимку
В Україні стартувала Всеукраїнська енергетична кампанія взаємної допомоги під гаслом «Турбуйся та модернізуйся — пройдемо зиму разом!». Мета кампанії — об’єднати українців задля ефективного використання енергії, знизити навантаження на енергосистему взимку та поділитися ефективними й доступними порадами, як подбати про себе та близьких під час відключень. Ініціатором кампанії виступив український аналітичний центр DiXi Group, що працює у сфері енергетики та клімату, передає NW.
Обличчями кампанії стали телеведучі Аліна Доротюк, Олег Панюта й Олена Цинтила, які закликають українців до конкретних і доступних рішень щодо енергоощадності та підвищення власної енергобезпеки. У серії відеороликів та постерів вони демонструють прості кроки, що дозволять кожному заощадити енергоресурси, зменшити витрати та підтримати енергетичну стабільність країни.
Олег Панюта наголошує на важливості використання техніки з підвищеним класом енергоефективності та вимкненні побутових приладів із розеток, коли вони не використовуються. Аліна Доротюк демонструє, як завдяки розумним розеткам та налаштуванню побутової техніки на нічні години зекономити кошти та розвантажити мережу у пікові години. Олена Цинтила показує, як використання зарядної станції та павербанків, заряджених уночі, забезпечує автономність та стабільність роботи необхідних приладів удень.
Згідно з дослідженням, проведеним на замовлення DiXi Group у вересні 2024 року, лише 18% українців вважають, що підвищення енергоефективності та зменшення втрат електроенергії належить до найважливіших заходів для забезпечення безперебійного та надійного постачання електроенергії в Україні. Водночас, більшість людей знайшли побутові рішення: 73,3% придбали ліхтарики, 67,3% використовують павербанки, а 55,5% запаслися свічками та гасовими лампами.
«Ми хочемо ще раз нагадати українцям про доступні способи ощадливого користування електроенергією та про заходи, які дозволять підтримати себе та близьких у випадках відключень електроенергії. Навіть мінімальні зусилля можуть не лише зменшити витрати окремих домогосподарств, але й зроблять енергетичну систему України стійкішою», — поділилась Олена Павленко, президентка аналітичного центру DiXi Group.
Кампанія демонструє спектр резервних джерел живлення, про які варто подбати як на рівні власної оселі, так і разом зі співмешканцями у багатоповерхових будинках, щоб забезпечити енергетичну автономність у період планових або аварійних відключень.
Також герої кампанії звертають увагу, що системні й прості кроки, як-от заміна ламп розжарювання на LED, встановлення зонного лічильника чи утеплення вікон, можуть мати значний ефект як для індивідуальних домогосподарств, так і для стабільності енергосистеми загалом.
«Сьогодні енергоефективність та свідоме використання електроенергії — це не лише питання економії, а й енергетичної безпеки. Як на рівні українських сімей, які, на жаль, потерпають не тільки від війни, але й від російського енергетичного тероризму та енергоциду. Підтримка енергетичної стійкості — стратегічна мета нашої держави. А отже соціальна кампанія, яка надає прості поради, пропонує українцям чіткі й доступні способи збереження електроенергії, допоможе не лише оптимізувати бюджети окремим сім’ям, але й в перспективі посилить енергостійкість всієї країни», — зазначив заступник Міністра енергетики України Роман Андарак.
У межах кампанії почала працювати онлайн-платформа enerhoporady.dixigroup.org, де зібрані актуальні рекомендації для українців на рівні індивідуальних осель та багатоквартирних будинків. Платформа надає інформацію про державні програми підтримки енергоефективності та інструменти фінансування.
Ця соціальна кампанія, метою якої є заохочення населення до ощадливого споживання електроенергії та підвищення обізнаності про заходи з енергетичної безпеки, стала можливою завдяки підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) в рамках проєкту «Прозорість енергетичного сектору», який виконує DiXi Group, та за інформаційної підтримки Міністерства енергетики України. Інформація, надана в рамках цієї соціальної кампанії, є винятковою відповідальністю DiXi Group і не відображає поглядів або позиції USAID чи уряду США.